• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична скарбничка

Використання методу інтелектуальних карт в освітньому процесі ДНЗ

Інтелектуальна карта — це схема радіальної організації, яка візуалізує певну інформацію у процесі її оброблення людиною. За допомогою складених за певними правилами карт можна створювати, візуалізувати, структурувати й класифікувати ідеї та наочно представляти доволі складні концепції й великі обсяги інформації.

Інтелектуальні картки "Природне довкілля" - все для вихователів на Sonechko.net.ua

Інтелект карти - це потужний візуальний метод , що надає універсальний ключ до розкриття потенціалу , наявного в мозку кожного, це графічне вираження процесів багатовимірного мислення. Інтелект-карта відображає зв'язки (смислові, асоціативні, причинно-наслідкові та інші) між поняттями, частинами, складовими проблеми або предметної області, яку ми розглядаємо . Цілі створення карт можуть бути різні: запам'ятовування складного матеріалу, передача інформації, прояснення будь-якого поняття.

Робота з інтелект-картою відбувається у два етапи.
Етап перший – підготовчий. Включає в себе складання інтелект-карти. За змістом освітніх завдань до вікової групи спочатку з’ясовую, які елементи становитимуть інтелектуальну карту, що буде складатися на занятті, відповідно роблю заготівки, готую демонстраційний та роздатковий матеріал, виготовляю відповідні схеми.
Етап другий – використання логічного конструктора на занятті.

Робота зі схемою відбувається за логічними кроками:


1. Перший крок – термінологічний: зосереджую увагу дітей на ключовому слові, разом з дітьми формуємо понятійне поле ( узагальнююче поняття та слова-назви природних об’єктів). Заповнюємо центральне коло та стрілочки-стежинки. Кожна стежинка закінчується словом, логічно пов’язаним із ключовим (назва об’єкту)


2. Наступний крок – художньо-лексичний: уточненню значень слів-понять, вправляю дітей у складанні словосполучень, фраз, розширюю кругозір дітей. Впродовж заняття схема доповнюється, перше коло слів розростається, збільшується за рахунок уточнень, відповідно на схемі розташовуються нові зображення. Діти отримують вказівку щодо правильного розташування зображень. Тобто, дитина вправляється в орієнтуванні на схемі, розвивається слуховий, зоровий та руховий аналізатори, відбувається зосередження уваги, стимулюється сприймання та мислення.
3. Третій крок – руховий, коли відчувається потреба задіяти рух для збереження загального ритму, темпу заняття, використовується тематична Фізкультхвилинка.
4. Останній крок заняття має бути зорієнтованим на створення спільного кінцевого продукту: діти об’єднуються спільною діяльністю. На цьому кроці на схемі відображуються другорядні ідеї, які пов’язані з ключовими поняттями за допомогою збільшених стрілок.
Дошкільнята сприймають цілісний образ, створений за допомогою інтелект-карти, що сприяє легкому, невимушеному його запам’ятовуванню. У такий спосіб діти поступово можуть навчитися «читати» слова без спеціального навчання. Відтак схема стає живою, наочною, а сам процес її складання надає жвавості заняттю динамічного та діалогічного характеру.

Кiлькiсть переглядiв: 884

Коментарi